از نوحه‌ای که «پاشایی» دوست داشت تا زمزمه «جاده یک طرفه» با همراهی مردم

صبح امروز مراسم تشییع پیکر مرحوم مرتضی پاشایی خواننده جوان کشورمان با حضور خیل علاقه‌مندان از مقابل تالار وحدت برگزار شد.

خبرگزاری فارس: از نوحه‌ای که «پاشایی» دوست داشت تا زمزمه «جاده یک طرفه» با همراهی مردم

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، پیکر زنده‌یاد مرتضی پاشایی خواننده جوان کشورمان که به دلیل عارضه سرطان درگذشت، صبح امروز با بدرقه باشکوه علاقمندان و دوستدارانش راهی بهشت‌زهرای تهران شد تا در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود.

 در این مراسم باشکوه که از ساعات اولیه صبح با حضور جمع کثیری از علاقمندان در مقابل تالار وحدت آغاز شد، ابتدا توسط سجادی پیام وزیر ارشاد قرائت شد و محمد علیزاده از خوانندگان کشورمان و بنیامین بهادری هریک ابتدا به خواندن اشعاری پرداخته و سپس در وصف این خواننده جوان سخنرانی کردند.

در ادامه علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنان کوتاهی گفت: سلام به همه کسانی که با علاقه و دوستی به اینجا آمدند. در اینجا چهره‌های جوان و نورانی داریم که در این روزها شاهد تجلی احساساتشان بودیم. برای شما ملت بزرگوار که محبت را سرلوحه همیشه زندگی خود قرار داده‌اید آرزوی سلامت می‌کنم.

  

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، پیکر زنده‌یاد مرتضی پاشایی خواننده جوان کشورمان که به دلیل عارضه سرطان درگذشت، صبح امروز با بدرقه باشکوه علاقمندان و دوستدارانش راهی بهشت‌زهرای تهران شد تا در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود.

 در این مراسم باشکوه که از ساعات اولیه صبح با حضور جمع کثیری از علاقمندان در مقابل تالار وحدت آغاز شد، ابتدا توسط سجادی پیام وزیر ارشاد قرائت شد و محمد علیزاده از خوانندگان کشورمان و بنیامین بهادری هریک ابتدا به خواندن اشعاری پرداخته و سپس در وصف این خواننده جوان سخنرانی کردند.

در ادامه علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنان کوتاهی گفت: سلام به همه کسانی که با علاقه و دوستی به اینجا آمدند. در اینجا چهره‌های جوان و نورانی داریم که در این روزها شاهد تجلی احساساتشان بودیم. برای شما ملت بزرگوار که محبت را سرلوحه همیشه زندگی خود قرار داده‌اید آرزوی سلامت می‌کنم.

 وی افزود: یک ماه پیش با مرتضی در مشهد بودیم و به هنرمندان تئاتر جایزه می‌دادیم. برای من جالب بود که اهالی تئاتر از او می‌خواستند که برایشان بخواند و این نشانه همبستگی هنرمندان بود. در روزهای پایانی عمر مرتضی که برای ملاقاتش به بیمارستان رفته بودم، خودش می‌گفت که برایم دعا کنید تا روح من شاد باشد.

محمد علیزاده از خوانندگان پاپ کشورمان نیز در این مراسم گفت: اگر عزتی برای مرتضی هست از خداست. خدایی که در لحظه لحظه‌های زندگی ما راضی بودیم از رضایش و اکنون نیز راضی هستیم از این خواسته‌اش. اکنون از ته قلبم آرامم چرا که مرتضی دوست داشت در قلب مردم باشد و من می‌بینم که اینگونه است.

علیزاده در پایان صحبت‌هایش قطعه‌ «هواتو کردم» را برای حاضران خواند که آهنگش را مرتضی پاشایی ساخته بود و افزود: اگر روزی فرزندی داشتم مطمئن باشید که از عمو مرتضی برایش خواهم گفت که این بار نه به عنوان یک خواننده بلکه به عنوان یک انسان دوست داشتنی همراه من بود.

وی همچنین ترانه «جاده یک طرفه» از آهنگ‌های مرتضی پاشایی را خواند و علاقه مندان هم با وی همراهی کردند.

در ادامه این مراسم، عموی مرتضی پاشایی به روی صحنه آمد و گفت: از طرف خودم و خانواده مرتضی از همه شما عزیزان تشکر می‌کنم. از اینکه در این مراسم باشکوه شرکت کردید ممنونم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.